رونمایی از کتاب «دیپلماسی تراز انقلاب» و «نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران»

 حجت الاسلام محمد اسدی موحد روز شنبه در حاشیه برپایی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم، گفت: این مراسم قرار است روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جاری ساعت ۱۴ در سرای ملل سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین المللی الهدی با اشاره و تشریح جزئیات «نماهنگ صنعت نشر کتاب جمهوری اسلامی ایران»، اظهار داشت: این محصول رسانه‌ای حرفه‌ای جهت معرفی محصولات و خدمات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با هدف افزایش شناخت بین‌المللی از این ظرفیت‌ها و توسعۀ صادرات فرهنگی ایران اسلامی تولید و منتشر شده که عنوان نخستین نماهنگ از این مجموعه «ظرفیت صنعت نشر کتاب ایران» نام دارد.

اسدی موحد ادامه داد: در این مستند کوتاه، نگاهی گذارا به ظرفیت‌های صنعت نشر کتاب و توانمندی‌های ناشران ایرانی شده و بستر مناسب جهت تعاملات اقتصاد فرهنگی با سایر کشورهای جهان معرفی گردیده است. هدف از این طرح گسترش حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فضای بین‌المللی، تقویت اقتصاد فرهنگ و افزایش صادرات محصولات و خدمات فرهنگی ج.ا.ا است که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار آن می باشند.

وی اضافه کرد: مؤسسۀ فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته تولید این محصولات رسانه‌ای حرفه‌ای که قرار است پانزده مجموعه از آن ساخته شود را برعهده دارد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود همچنین از رونمایی کتاب «دیپلماسی تراز انقلاب» خبر داد و گفت: این اثر مربوط به مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اصول و مبانی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که همزمان با این آئین رونمایی خواهد شد.

اسدی موحد در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده و دست پر تازه‌های نشر موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم اشاره کرد و گفت: این موسسه در دو غرفه کتاب(شبستان راهرو ۵ غرفه ۱۷) و مطبوعات(شبستان راهرو ۲۶ غرفه ۱۲) با کتب و نشریات جدید خود حضور یافته است.

به گفته وی، در طول برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب‌ها و آثار تولیدی این موسسه با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شوند. همچنین نمایشگاه مجازی کتاب برای علاقه‌مندانی که امکان بازدید از نمایشگاه حضوری را ندارند برقرار است.
سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان و مخاطبان به یار مهربان خواهد بود.

مراسم رونمایی با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد رضا بهمنی معاون همکاری های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز یکشنبه ساعت ۱۴:۰۰ در سرای ملل سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.





نظرات کاربران