اعطای جایزه نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو به رایزنی فرهنگی کشورمان

آثار منتشره رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین دو جایزه ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو را از آن خود کرد.

همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو، آثار برگزیده این دوره از نمایشگاه در 18 بخش مشخص و معرفی شدند که دو جایزه آن به آثار منتشره رایزنی فرهنگی کشورمان تعلق گرفت.

هیأت داوران نمایشگاه جایزه بهترین اثر ادبیات بین‌الملل را به ترجمه بوسنیایی کتاب قصه‌های مجید اعطا کرد. این کتاب در همکاری مشترک بین رایزنی فرهنگی کشورمان و انتشارات بای بوک در قالب طرح تاپ به چاپ رسید و در این دوره از نمایشگاه به صورت ویژه رونمایی شد.

همچنین، هیأت داوران، کتاب آموزش مقدماتی زبان فارسی برای بوسنیایی زبان‌ها را به عنوان بهترین کتاب درسی دانشگاهی این دوره از نمایشگاه انتخاب کرد.

این اثر به قلم منیر درکیچ و حسین هاجری و در همکاری مشترک بین دانشگاه سارایوو، مؤسسه سمت و رایزنی فرهنگی ایران به چاپ رسید و به عنوان منبع درسی در دانشگاه سارایوو مورد بهره برداری دانشجویان قرار می‌گیرد.

رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو، علاوه بر ارائه آثار ادبی کشورمان در یک غرفه مستقل و در ابعادی بزرگتر نسبت به ادوار گذشته، با مشارکت در سمینار حقوق مؤلفین در این نمایشگاه، برپایی نمایشگاه نسخ خطی آثار حکیم نظامی و برگزاری برنامه رونمایی برای آثار تازه منتشر شده خود، حضوری پررنگ در این دوره از نمایشگاه داشت.





نظرات کاربران