جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب اوکراین اعلام شد

برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی کتاب آرسنال اعلام کردند که با وجود جنگ، این رویداد امسال از 22 تا 25 ژوئن در کی‌یف برگزار می‌شود.

به نقل از پابلیشرز ویکلی، جشنواره کتاب آرسنال، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین رویداد کتاب در اوکراین است.
بیش از پنجاه رویداد برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. یکی از تغییرات قابل توجه نمایشگاه امسال این است که فروش کتاب که به طور سنتی توسط ناشران انجام می‌شد، توسط کتابفروشی‌های محلی انجام خواهد شد، به این ترتیب کتابفروشی سنس، ویژه فروش ادبیات غیرداستانی، کتابفروشی بوک لاین، ویژه فروش ادبیات داستانی و کتابفروشی زاکاپلاک، ویژه فروش کمیک و طنز خواهد بود.
 
یولیا کوزلوتس، مدیر این نمایشگاه گفت: «به دنبال برنامه‌ریزی برای قالب جشنواره در شرایط جنگی هستیم و هدف ما، ارائه مجموعه گسترده‌ای کتاب‌ از طیف وسیعی از ناشران اوکراینی به بازدیدکنندگان است.»

او افزود: «امیدوارم همکاری با کتابفروشی‌های مستقل محلی به ما این امکان را بدهد که توجه مخاطبان را به اهمیت ارتباط ناشر و کتابفروشی در مسیر رساندن کتاب از نویسنده به خواننده جلب کنیم. چنین کتابفروشی‌هایی که هرکدام برند و رویکرد خود را برای جذب مشتری دارند، می‌توانند نقش مهمی در ایجاد فرهنگ روابط تجاری سالم بین ناشر و مشتری به ویژه در جوامع محلی داشته باشند.»
 
او اضافه کرد: «امسال این نمایشگاه بر روی مردم محلی متمرکز خواهد شد، مردمی که در معرض خطر هستند و یک جنگ را از سر می‌گذرانند، اما می‌خواهند تا حد امکان زندگی عادی خود را داشته باشند. آنها می‌خواهند مکانی آشنا برای گفت‌وگو و بحث و تبادل نظر با دوستانشان داشته باشند و ما می‌خواهیم این فرصت را به آنها بدهیم. همچنین قصد داریم از نویسندگان و ناشرانی که در این شرایط، به کار خود ادامه می‌دهند، قدردانی کنیم.»





نظرات کاربران