انتشار کتاب «خط تماس» در پاکستان

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، کتاب «خط تماس» از سری کتاب های حوزه دفاع مقدس به زبان اردو ترجمه و در پاکستان منتشر شد.

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان درباره ترجمه و انتشار کتاب «خط تماس» گفت: با توجه به علاقه‌مندی جامعه پاکستان به شناخت هر چه بیشتر از موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، این کتاب به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

وی افزود: این کتاب رمانی با محوریت دفاع مقدس، بخش هایی از زندگی و اتفاقات دوران دفاع مقدس تا آخرین پرواز و شهادت شهید احمد کاظمی را روایت می کند.

خزاعی اظهار داشت: سردار شهید حاج احمد کاظمی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین نمادهای فرهنگی مقاومت هشت سال دفاع مقدس است لذا معرفی دفاع مقدس و این شهید گرانقدر نیازمند انتشار کتاب‌های متعددی است. کتاب خط تماس در نوع خود کم نظیر می باشد چرا که زندگی و خاطرات شهدا کمتر در قالب رمان منتشر شده است.

در کتاب "خط تماس" برداشتی از زندگی و سانحه سقوط هواپیمای سردار احمد کاظمی و یاران او روایت می شود. "خط تماس" روایتی زیبا از زندگی شهید کاظمی را ارائه می نماید.

این اثر به‌ قلم محمد رضا بایرامی است و توسط سید ‌علی ‌اکبر حسینی به زبان اردو ترجمه و بنا به سفارش رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان در قالب طرح تاپ (Top) از سوی انتشارات المسطره اسلام‌آباد در ۲۴۸ صفحه منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.





نظرات کاربران