کتاب آفریقای جنوبی سرزمین رنگین کمانی اثر پژوهشی برتر شد

کتاب «آفریقای جنوبی سرزمین رنگین کمانی» نوشته علی نصیری، از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان یکی از آثار برگزیده پژوهشی انتخاب شد.

آیین گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه بین‌الملل قدردانی شد.

کتاب آفریقای جنوبی سرزمین رنگین کمانی، به نویسندگی علی نصیری را انتشارات بین المللی الهدی منتشر کرده است.

نصیری، در این کتاب که ۱۲ فصل دارد، به موضوعات مختلفی درباره آفریقای جنوبی، نظیر جامعه، جغرافیا، فرهنگ، هنر، زبان، رسانه ها و نیز مناسبات این کشور با ایران پرداخته است.

این کتاب دستاورد ماموریت کاری علی نصیری در آفریقا بوده و می‌توان آن را مستندنگاری به حساب آورد.

نویسنده در رابطه با کتابش می‌گوید: با وجود اینکه این اثر حاصل تقریبا سه سال زیست در آفریقا برای انجام ماموریت کاری برای تهیه خبر، گزارش و تحلیل خبری از آفریقای جنوبی و جنوب و مرکز آفریقا برای ایرنا است که با سفرهای کاری و تحقیقاتی، شرکت در نشست‌های کارشناسی و تحلیلی مراکز پژوهش های راهبردی، گفت وگوهای طولانی و مصاحبه با طیف های مختلف مردم و نخبگان محل ماموریت و نیز تهیه فیلم و بیش از ۳۰ هزار فریم عکس حتی از فراز بالگرد و یا در لباس غواصی و در ناامن ترین شرایط زیستی و کاری همراه بود، با این وجود شاید بتوان به نوعی نام وقایع نگاری را نیز بر آن نهاد؛ اما از آنجایی که انجام ماموریت اصلی برای ایرنا فرصت نداده بود نگارش این اثر را در محل ماموریت انجام دهم، پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۹۰ قلم به دست گرفته و به تدریج شروع به نگارش و تکمیل این اثر کردم که تقدیم خوانندگان محترم شد.

آیین گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران روز دوشنبه (۲۸ آذرماه) ساعت ۱۰ صبح در محل حسینه الزهرا(س) واقع در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

اسلام و مسلمانان در زیمباوه نوشته رضا عسگری، تنوع مذهبی در تونس (رایزن فرهنگی تونس)، نگاهی به ایتالیا اثر احمد علی امیری و اسکاندیناوی در آیینه فرهنگ (رایزنی فرهنگی سوئد) از جمله آثاری بودند که در این مراسم به عنوان پژوهش‌های برتر معرفی شدند.





نظرات کاربران