کتاب (نوری درون من) ترجمه شد

کتاب « نوری درون من» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و از سوی انتشارات اسلامیکا به زبان آلمانی ترجمه و به چاپ رسیده است.

در این کتاب سه رساله عرفانی شامل «درآمدی بر عرفان از شهید مطهری»، «گام های سفر معنوی از علامه طباطبایی»، و «تفسیر سوره حمد از امام خمینی (ره)»  توسط ماریام گایست به زبان آلمانی ترجمه شده و انتشارات اسلامیکا آن را در پاییز سالجاری منتشر کرده است.

کتاب نوری درون من کتابی است برای هرکسی که به دنبال شناخت عرفان عملی و راه معنویت اسلامی است. این کتاب با سه اثر بزرگ از شهید مطهری، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) علاقه مندان را گام به گام با معنویت اسلامی آشنا می کند و راه رشد و تقرب الهی را نشان می دهد. اصل کتاب توسط بنیاد اهل بیت علیه السلام گردآوری شده و در سال 2006 به طور مستقل به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

در بخش اول، فصلی از کتاب آشنایی با علوم اسلامی شهید مطهری که تحت عنوان آشنایی با عرفان می باشد به زبان آلمانی ترجمه شده است. در این بخش تبیین می شود که عرفان، علم به خدای سبحان از حیث اسماء و صفت و مظاهر آن و احوال مبدأ و معاد و حقایق عالم و کیفیت بازگشت آنها به حقیقت واحد است. همچنین علم عرفان در دو جنبه اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان به زندگی عارفانه پرداخته می شود.

در بخش دوم متونی از کتاب رساله الولایه علامه طباطبایی به آلمانی ترجمه شده است. در این بخش به گام های عرفانی و شهود عرفانی پرداخته می شود و با استدلال ثابت می گردد که دستیابی به معارف باطنی شریعت توسط همه انسان ها ممکن است. سپس در وصف گام ها عرفان توضیحاتی داده می شود و مقام ولایت بررسی می شود.

در بخش سوم تفسیر سوره حمد از امام خمینی (ره) ترجمه شده است. تفسیر سوره حمد، کتابی است به زبان فارسى، مشتمل بر آثار گفتارى و نوشتارى امام خمینی در تفسیر عرفانى و اخلاقى سوره حمد؛ از جمله آنچه در کتاب سرّ الصلاة، آداب الصلاة و جلسات درس تفسیر ایشان آمده است. در فصل پایانی کتاب مناجات شعبانیه به زبان آلمانی ترجمه شده است.





نظرات کاربران