حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد 2022

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 320 عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد 2022 حضور یافته است.

به همت مؤسسه فرهنگی، رسانه‌ای و هنری «المدی»، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد 2022 با حضور جمعی از مسئولین، ادبا، نویسندگان، فرهنگیان، ناشران و علاقه‌مندان به این حوزه 16 آذرماه توسط محمد شیاع سودانی، نخست وزیر جمهوری عراق در محل نمایشگاه بین‌المللی بغداد افتتاح شد و تا ۲۷ ماه جاری ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه که بیش از 350 ناشر از 20 کشور از جمله سوریه، مصر، اردن، لبنان، ایران و ... حضور دارند، قریب به یک میلیون عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، شعر، داستان و ... در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه در طول 10 روز برگزاری علاوه بر عرضه کتب، میزبان فعالیت هنری، فرهنگی و رسانه‌ای از جمله شب‌های آواز و شعر، میزهای گفت‌وگو و سمینارهایی با موضوعات مختلف با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری عراقی و عربی خواهد بود.

کتب عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران با محوریت دینی ـ حوزوی و افکارشناسی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و امام راحل(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جبهه مقاومت توسط ناشران دیگر به چشم می‌خورد.

رایزنى فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در بخش (H19) این نمایشگاه با نمایش بیش از 320 عنوان کتاب مذهبی، فرهنگی، هنری، شعر و ادبیات، سیاسی، ایران شناسی و ... به زبان‌های فارسی و عربى در این نمایشگاه بین‌المللى شرکت دارد و پذیرای بازدیدکنندگان عراقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد ضمن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با برخی ناشران عراقی و سایر کشورها درباره راههای توسعه همکاری فرهنگی دو کشور به خصوص در زمینه ترجمه و نشر، گفت‌وگو کرد.

شایان ذکر است، انتشارات آریا و فرهنگ و هنر ایرانی نیز از کشورمان با عرضه برخی کتب و صنایع دستی و تزیینی در این رویداد فرهنگی حضور دارند.





نظرات کاربران