نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ایران افتتاح شد

شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه (دوازدهم آذر ماه ‭‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬‬) با حضور ناشرانی از کشورهای ایران، عمان، امارات متحده عربی، مرکز فرهنگی فرانسه، سوریه، عراق،‌ عربستان و لبنان افتتاح شد.

آیین افتتاح شصت‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه(دوازدهم آذر ماه ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬) با حضور نجیب میقاتی(نخست وزیر کنونی لبنان)، تمام سلام و فؤاد سنیوره (نخست ‌وزیران پیشین لبنان)، سلوى سنیوره (رئیس انجمن فرهنگی عرب)، جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. 

در این آیین، نجیب میقاتی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، شصت و چهار دوره برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه پیر نمی‌شود و همیشه جوان می‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت و چهار ساله شده است. 

نخست وزیر لبنان، نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت را یکی از با سابقه‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در بین کشورهای عربی دانست و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای اهالی نشر فراهم می‌کند تا آخرین آثار و دستاوردهای خود را در حوزه کتاب و نشر معرفی کنند و صرفاً محلی برای فروش کتاب نیست بلکه محلی برای تبادل تجربه های اهالی نشر، نویسندگان و متفکران فرهنگی حاضر در نمایشگاه خواهد بود. 

گفتنی است خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ‭۵۰۰‬ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و ... در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.

شصت‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت با حضور ‭۱۲۳‬ ناشر از کشورهای مختلف از ۱۲ آذر ماه ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬ آغاز به کار کرده و تا ۲۰ آذر ماه ‭‭‭‭۱۴۰۱‬‬‬‬ به مدت ۹ روز در محل «سی‌ساید ارینا» لبنان به کار خود ادامه می دهد.

 





نظرات کاربران