کتاب «معرفی صنایع دستی ایران» به زبان آذری منتشر شد

کتاب «معرفی صنایع دستی ایران» با مقدمه قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به زبان آذری، ترجمه و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هدف معرفی حوزه فرهنگ و هنر ایران به مخاطبان آذری زبان، کتاب «معرفی صنایع دستی ایران» با همکاری انتشارات قانون جمهوری آذربایجان در قالب 230 صفحه به صورت تمام رنگی و با تیراژ 500 نسخه منتشر شد.

این کتاب شامل معرفی 110 اثر هنری و صنایع دستی کشورمان برگرفته از استان‌های مختلف می‌شود و تحت نظارت رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو و در چارچوب طرح تاپ مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی به زبان آذری به چاپ رسیده است.

قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو در مقدمه این کتاب آورده است :آنچه که صنایع دستی ایران را متمایز از کشورهای دیگر می‌کند، تنوع فرهنگی و قومیتی بالا در ایران به همراه تاریخ کهن این سرزمین است که صنایع دستی این مردمان همچون نگینی در گوشه و کنار این سرزمین می درخشند و توریست‌ها و میهمانان خارجی را شیفته خودشان می کنند. اگر در نظر آوریم که بیش از یک میلیون سایت و مکانهای توریستی در ایران و صدها گونه از صنایع دستی و هنری ایران چقدر زیبائی و شکوه به فرهنگ ایران داده است، گردشگران خارجی را مبهوت خواهد ساخت. بنابراین کتاب حاضر می‌تواند فقط گوشه‌ای از زیبائی‌های سحرانگیز هنرهای دستی ایران را به نمایش بگذارد.

شایان ذکر است، کتاب «معرفی صنایع دستی ایران» در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو در غرفه ایران رونمایی شد و مورد توجه بسیاری از اهل فرهنگ و هنر قرار گرفت که در همان ساعات اولیه تمام نسخه‌های موجود از این کتاب به فروش رسید.





نظرات کاربران