رونمایی از کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» در سارایوو

کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» نوشته عبدالحسین زرین کوب به زبان بوسنیایی در مولوی خانه سارایوو رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز بزرگداشت مولانا جلال الدین، نشستی با موضوع بررسی «اندیشه و سلوک مولانا» با حضور حافظ محمد کاراهوجیچ، استاد و بزرگ مولوی خانه سارایوو، محمد حسین انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از علاقه‌مندان بوسنیایی در مولوی خانه سارایوو برگزار شد.

 

در این نشست از کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» نوشته عبدالحسین زرین کوب که به زبان بوسنیایی ترجمه شده نیز رونمایی به عمل آمد.

این اثر توسط الویر موسیچ، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و عرفان در بوسنی و هرزگوین ترجمه شده و با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان و انتشارات بای بوک منتشر شده است.

انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان در این نشست گفت: امشب به مناسبت روز بزرگداشت شمس تبریزی و حضرت مولانا در تقویم ایرانی گردهم آمدیم تا هم نوا با نی مولانا و از زبان اساتید گرامی و به بهانه رونمایی از کتاب پله پله تا ملاقات خدا، شعله‌ای از آتش عشق او را به جان و دل برگیریم.

در ادامه، الویر موسیچ، سداد دیزداروویچ، استاد تمام و رئیس کرسی اندیشه و فرهنگ اسلامی دانشگاه زنیتسا و فواد حاجی محمدوویچ، استاد دانشگاه توزلا نیز به تبیین عرفان مولانا و معرفی کتاب پله پله تا ملاقات خدا پرداختند.

شایان ذکر است، مراسم مثنوی خوانی با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود.





نظرات کاربران