انتشار کتاب «جز زیبایی هیچ ندیدم» به زبان آلمانی

کتاب «جز زیبایی هیچ ندیدم» در وصف حضرت زینب(س) با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «جز زیبایی هیچ ندیدم» درباره زندگینامه حضرت زینب(س) و بیان نکات ارزنده‌ای از زندگی ایشان است.

این کتاب توسط خانم سارا شهرور از مسلمانان آلمان به زبان آلمانی نوشته شده است و در آستانه اربعین حسینی توسط بنیاد مطالعات اسلامی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در برلین منتشر شد.

کتاب «جز زیبایی هیچ ندیدم» به زندگی حضرت زینب(س) می‌پردازد. بانوی بزرگی که سزاوار است نگاه دقیق تری به زندگی‌اش که مملو از دانش و شجاعت و استقامت است، داشته باشیم.

در این کتاب، حضرت زینب سلام الله علیها در تمام مراحل زندگی و ویژگی‌های شخصیتی شان تحلیل می‌شود. علاوه بر این، شجره نامه ایشان و حضور  سیاسی ـ اجتماعی آن حضرت از روز عاشورا به بعد مورد توجه قرار می‌گیرد.

همچنین، جایگاه ایشان در تاریخ نگاری شیعه و اقدامات سیاسی او در رابطه با تاریخ اسلام در این کتاب بررسی می‌شود.

این کتاب در حقیقت توصیف مسیر رنجی است که قهرمان کربلا اثر طی کرده است و در نهایت حماسه عاشورا را ادامه داده و نقل کرده است.

ویژگی این کتاب در این است که شخصیت حضرت زینب سلام الله توسط خانم شهرور که خود زاده آلمان است و فرهنگ مخاطب را به خوبی می‌شناسد با زبان و بیانی قابل درک برای خوانندگان نوشته و به مخاطب ارائه شده است.





نظرات کاربران